Thursday, November 25, 2010

Ujian drNya

i found this during my google~walking n tot 2 share wit all of u... :)


KENAPA KITA DIUJI?

Surah Al-Ankabut ayat 2-3

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan:"Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?
Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang
yang dusta.

KENAPA KITA TIDAK MENDAPATKAN APA YANG KITA IDAM-IDAMKAN?

Surah Al-Baqarah ayat 216

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

KENAPA UJIAN SEBERAT INI?

Surah Al-Baqarah ayat 286

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.

RASA FRUSTASI?

Surah Al-Imran ayat 139

Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman.

BAGAIMANA KITA HARUS MENGHADAPINYA?

Surah Al-Imran ayat 200

Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah
supaya kamu beruntung.

BAGAIMANA KITA HARUS MENGHADAPINYA?

Surah Al-Baqarah ayat 45

Jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu',

APA YANG KITA DAPAT DARI SEMUA INI?

Surah At-Taubah ayat 111
Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu'min, diri dan harta mereka dengan memberikan surga untuk mereka.

KEPADA SIAPA KITA BERHARAP?

Surah At-Taubah ayat 129

Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Ilah selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal

KITA TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!!

Surah Yusuf ayat 87

dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir.

Kecewa itu datang lagi...

"permohonan pertukaran anda tidak DILULUSKAN"



:"(

mudah2an rayuan pertukaran aku diterima....

Permudahkanlah jalanku ya Allah....

begitu susah dan perit,x tertanggung rasenye...

moga Allah berikan aku kekuatan dlm menjalani hidupku ini...






Wednesday, October 6, 2010

::sedapnye aiskrim::

semenjak 3 menjak ni en. ijoi tgh gile mkn steamboat n eskrem.. sape yg untung? makcikkkk jugak, dpt tumpang sekaki..ekekek... untung tau dpt suami kuat mkn.. :D ..oh baskin robbins..nyum2...

ceritanya...last week shopping barang dapur.. jalan2 mesti lalu kt tempat eskrem...
biase mesti rembat walls choc (time offer murah gile kat tesco) tp tetibe tukar selera lak..
erm,sedap gile la pulak eskrem ni... x rugi beli..muahahaha...ulang2 mkn... nyum2... n now im craving 4 dis eskrem lak... beli lg ye abg..hehehehe...


nnt besday ayg klo de rezeki mkn kat cni lg yek... :)









::SEPI::


Sepi itu datang lagi..... sendiri...
membelah hari2 siang dan malamku... sunyi..
yang menemaniku sendu tangisku... rindu..
yang mententeramkanku jalan kenanganku...memori..
jiwa membungkam rasa mengulit resah.. duka..
menanti hadirmu setiap saat dan waktu....harapanku..
hilanglah sepi pergilah dari sisiku..walau sedetik waktu... buat pengubat rinduku..
kerana ku pasti saat bersatu itu kan tiba jua...kembali ke sisimu..
kan ku gapai dirimu bila tiba saat itu... ku tunggu...
bila bersatu,jangan pergi lagi dari sisiku......sayangku....


Sunday, July 4, 2010

after sometimes...

Lama tol tak update blog ni.. ni semua salah Fesbuk la ni.. sumenye update kat FB jek.. hahaha.. 4 bulan xupdate. lame gak tu.. macam2 cite dah terskip.. nak kene update slalu lepas ni.. rasenye lepas ni ade la kot sket masa free.. harap2 la..

Saturday, February 6, 2010


After trying few shots with manual setting, this is the best i can do for now.. i know, the lightings still not good enuf, still not as good as pro.. haha.. but i impress the output of the dslr.. beside, this is 1 of my first shot on my 1st day with this new gadget.. i like...


my first DSLR and my luvly wife..


Finally, i made up my mind to own my first DSLR camera. As for beginner, d5000 is good enough for me. This is my first shot on my dslr. still lackng of skills, need more training.. haha.. hope all sifus out there could help me.. at first i wanna get d3000, just a very entry level.. after did some readings and reviews, i found d5000 is worth for money, just topup a little bit. Also, i got asked about d90 seems like i like the lens, but near 4k :(. so i decided to go for d5000 and save money for future lens. So, here you go.. my first shot.. :)

Saturday, January 16, 2010

Dedicated to my lovely wife.. :)

Yang Terindah..

Semenjak kau hadir dalam hidupku, tiada lagi keresahan
Kau mengetuk pintu hatiku tanpa sedar hingga ku izinkan
Kau yang bernama cinta, kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia hingga aku terasa indah

Maafkan jika ku tidak sempurna, tika bahagia mula menjelma
Bila keyakinan datang merasa kasih disalut dengan kejujuran
Mencintai dirimu, merindui dirimu, memiliki dirimu
Hingga akhir hayat bersama kamu

Kau yang bernama cinta, kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia hingga aku rasa indah

ijoi

Sunday, January 3, 2010

dedicated to my beloved mr. husband

Mr husband, dis is my first n my true love feelings.. juz for you... ;)


im so in luv wit u..n i always will...
thru joys n sorrows, u made me strong..
thru the days n nights, u made me feel safe..
though our path full of obstacles..
though our life full of pressures..
u never left..
when i lie here in the dark..
im not afraid coz i know..
u are always here wit me.. n u always will...

LOVE CONQUERS ALL


pics courtesy of google image


1st Meeting

2 Jan 10..
1st meeting bg sesi 2010.. hehe..
jawatan seperti biasa,tetap dan berpencen kot.... kehkeh...
sedih bile tgk geng dah x cukup.. seronok bile jumpe kwn2 yg da lame x jumpe..
tp x dpt la nk sembang byk2,meeting la kate..nnt kene marah ngan HM..kahkah..

pas meeting kelam kabut pindah barang2 ngan meja kusi..
bilik guru dah bertukar...lawak je,kelam kelibut masing2...
x siap kemas pun lagi tempat tu,angkat barang je dulu..
tq to Ida n Azura yg byk tolong aku angkat barang,meja...
almaklum org tgh berpantang lg...
dah penat mengangkut,makan tghari..
pastu tunggu ijoi dtg amek..

jalan2 p gurney,tgk Avatar..hehe... best cite tu,puas ati la tgk dr awal smpai abes... rating 3stgh bintang..hehe.... rating tu sket bukan pasal x besh...besh citer tu, cume bukan taste aku la citer2 science fiction cmtu..cam alien2 sket... kureng minat sket... klo citer cinta mmg layan la...haha...
papepun 5 bintang aku bg kat cite twilight..yg sememangnye terbest yg aku tgk tahun ni... :D




Cuti krismas yg sepi

25 dis 2009 bawa berita menyedihkan buat aku,ijoi n famili kami....
4 hari aku duk kat spital...dan skang masih lagi berpantang...

24 dis 09..lebih kurang kol 9 mlm
aku dah start sakit..mcm senggugut...
tp senggugut yg kuat sgt2... pastu ade bleeding sket...
dalam keadaan yg sakit ya amat tu aku tahan smpai ke pagi 25dis..sebab ade checkup 25hb tu..
konon2 boleh tahan la....
dlm kul 3 pg,sakit da x bole nk tahan smpai lutut aku ketar2... aku keguguran...
sedihnye Allah saja yg tau... tu pun aku tahan lagi smpai ke pg..gile!!

25 dis 09...jam 6 pg..
terus mandi ,dlm keadaan yg lemah,menggigil tahan sakit..aku kejut ijoi...

25 dis 09..jam7.30pg..
terus p hosp..naik wad n btau kat doc bertugas pg tu..
terus2 kene marah ngan doc...pasal x terus p hosp mlm tadi..
aku kene tahan kat wad..
doc x bagi balik sebab keadaan aku yg masih sakit even janin tu dah kuar semua....
doc scan..uterus empty...
kene amek darah smpai 4 tabung..byk tol ujian aku kene wat...
duk la aku kt dlm wad 4 hari...bosan tul..

28 dis 09...jam 11 pg..
dpt result dr lab ipoh, alhmdulillah semua ok.. x perlu cuci..
da bole discharge...
gedebak gedebuk ..kul 3ptg baru kuar spital...
siap lunch kat katil dulu...hehehe....

segala ape yg berlaku pasti ada hikmah disebaliknye...
Allah maha mengetahui... semoga ujian yg Allah beri ini menghapuskan dosa2 aku yg lepas dan menjadikan aku insan yg lebih dekat padaNya.. tanda Allah kasih pd hambaNya..

pada famili dan rakan2 yg x putus2 berdoa..terima kasih byk.. kata2 semangat kowang sgt2 dihargai.. :) tq so much!! luv u all...

p/s: to my beloved frens, sori sgt2 mase peknen tu bukan xnk kabarkan berita gembira pd kwn2... rasenye masih awal dan baru lg...ingt nk tunggu cukup 3 bulan baru nk btau tp dah xde rezeki nmpknye..



welcome 2010..


2009 berlalu...2010 menjelma...
selamat tahun baru semua...

semoga azam dan cita2 tahun ni terlaksana..insyaAllah..

:)